Användarvillkor

Köpvillkor för köp på mistore.se
(559371-7332)

Försäljning sker till privatpersoner, företag, föreningar, myndigheter, kommuner och juridiska personer. Vi ingår ej avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Samtliga priser är inklusive svensk moms som standard. Observera att det går att växla mellan att se priser inklusive respektive exklusive moms.

Fraktkostnader samt eventuella andra avgifter syns i kassan innan köp genomförs. I dagsläget levererar vi endast till länder inom EU.

Alla beställningar sker via vår hemsida, mistore.se.
Beställningar lagda på fax, email eller telefon godkännes ej om så inte har avtalats.
Kunden svarar själv för att adressuppgifter och kontaktuppgifter är korrekt ifyllda. Tänk på att age rätt mobiltelefonnummer då många av våra speditörer främst använder sms eller samtal för att informera dig om leverans av din beställning.

Leverans och betalsätt


Vi erbjuder följande leveranssätt

DHL Hemleverans
Mistore.se förvalda fraktalternativ vid större paket som inte kan levereras till serviceombud. Leverans sker vanligtvis inom 1-3 vardagar vid orderläggning innan kl 12.00, med reservation för hög orderbelastning hos oss på mistore.se och hos DHL. Hemleverans sker på dagtid 08:00-17:00. Ditt lokala DHL bud meddelar planerad tid via SMS. Tänk på att ange rätt telefonnummer vid beställning. Paket skannas så du kan följa din leverans hela vägen, genom e-post eller direkt på dhl.se. Mottagare behöver signera kvittens vid leverans. 

DB Schenker - Leverans till DB Schenker utlämningsställe sk ServicPoint 
Försändelsen skickas till närmaste Schenker ombud baserat på postnummer. Till ombud erbjuds gratis frakt. Leverans sker vanligtvis inom 1-3 vardagar vid orderläggning innan kl 12.00., med reservation för hög orderbelastning hos oss på mistore.se och hos Schenker. Paket skannas så du kan följa din leverans hela vägen, genom e-post eller direkt på Schenker se.  

DB Schenker - Leverans hem till husdörren/lägenhetsporten

Leverans sker vanligtvis inom 1-3 vardagar vid orderläggning innan kl 12.00., med reservation för hög orderbelastning hos oss på Mi Store och hos Schenker.
Hemleverans sker på dagtid 08:00-17:00. Ditt lokala Schenker ombud meddelar planerad tid via SMS. Tänk på att ange rätt telefonnummer vid beställning. Paket skannas så du kan följa din leverans hela vägen, genom e-post eller direkt på Schenker se. Vänligen välj ombudsleverans om du inte har möjlighet att vara hemma dagtid. Skulle du behöva kontakta ditt lokala Schenker kontor finner du kontaktuppgifter här.

Bring

 Leverans sker vanligtvis inom 1-3 vardagar vid orderläggning innan kl 12.00., med reservation för hög orderbelastning hos oss på mistore.se och hos Bring. Hemleverans sker på dagtid 08:00-17:00. Ditt lokala Bring ombud meddelar planerad tid via SMS. Tänk på att ange rätt telefonnummer vid beställning. Paket skannas så du kan följa din leverans hela vägen, genom e-post eller direkt på bring.se. 

Betalsätt

Kort

Kortbetalning sker via Klarna funktionen och kräver ingen inloggning eller konto i Klarna. Man kan även välja Paypal och sedan betala med kort i nästa steg.

Klarna
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att de skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura Klarna konto, kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Paypal

Betala med ditt Paypalkonto. Smidigt och snabbt. 



Ej uthämtade/ mottagna paket

Vid ej uthämtade/ mottagna paket hos serviceställe eller vid hemleverans, förbehåller vi oss rätten att fakturera kund 300:- inklusive moms som täcker fraktkostnader, returfrakt samt hanteringsavgift.
Paket som har skrymmande avgifter eller liknande debiteras enligt Postens prislista

Ej utlösta paket faller ej under ångerrätten
Paket ligger kvar hos postens serviceställe ca 10 dagar om inget annat har avtalats.

Transportskador på gods

Synliga skador på emballage anmäls direkt till transportören/ ombudet vid mottagandet av godset.
Dolda transportskador anmäls inom max 10 dagar. Transportskador som anmäls efter 10 dagar behandlas ej.

Ångerrätt/öppet köp


Enligt distansköplagen har man alltid 14 dagars ångerrätt.

Varan skall vid åberopande av ångerrätten återsändas i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller även förpackning.
Skadad förpackning, produkt eller liknande ersätts av kunden. Om varan eller tjänsten har nyttjats, inkopplats eller installerats upphör ångerrätten.

Vid nyttjande av ångerrätt och retur ska orderinformation skickas med i försändelsen. Lämpligtvis den följesedel som skickades till dig om kund, med tillägg för anledningen till returen. Det går också bra att skicka med en lapp som inkluderar ordernummer och anledningen för returen.

Observera att alla returförsändelser ska skickas med direktleverans till nedan returadress. Vi löser inte ut gods mot postförskott eller rekommenderat paket till Serviceombud!

Köp online går ej att returnera i fysisk butik.


Returadress:

Reparero AB
Furuviksringen 19

302 44 Halmstad

service@mistore.se

Samtligt gods ska skickas på ett sådant sätt att säker transport kan ske.
Försändelsen ska skickas som företagspaket, paket, brev eller motsvarande där Mi Store får varorna tillsänt oss.Vi löser inte ut gods mot postförskott eller rekommenderade paket till Serviceombud.

Tänk på att du ansvarar för transporten tillbaka till oss. Spara därför kvitto med kollinummer.

Fraktkostnader för returen står kunden själv för.

Återbetalning sker senast inom 30 dagar efter mottagandet av godset, men oftast direkt när varan tagits emot.

Öppet köp - Privatpersoner

Vi tillämpar 14 dagars öppet enligt nedan villkor, dock återbetalas inte eventuella frakter samt övriga avgifter.

Varan skall vid åberopande av öppet köp återsändas oöppnad och i oförändrat skick. Detta gäller även förpackning.
Skadad förpackning, produkt eller liknande ersätts av kunden. Om varan eller tjänsten har nyttjats, inkopplats eller installerats upphör rätten till öppet köp.

Vid nyttjande av öppet köp ska orderinformation skickas med i försändelsen. Lämpligtvis den följesedel som skickades till dig om kund, med tillägg för anledningen till returen. Det går också bra att skicka med en lapp som inkluderar ordernummer och anledningen för returen.

Observera att alla returförsändelser ska skickas med direktleverans till nedan returadress. Vi löser inte ut gods mot postförskott eller rekommenderat paket till Serviceombud.

Köp online går ej att returnera i fysisk butik.


Returadress:


Reparero AB
Furuviksringen 19

302 44 Halmstad

service@mistore.se

Samtligt gods ska skickas på ett sådant sätt att säker transport kan ske.
Försändelsen ska skickas som företagspaket, paket, brev eller motsvarande där Mi Store får varorna tillsänt oss. Vi löser inte ut gods mot postförskott eller rekommenderade paket till Serviceombud.

Tänk på att du ansvarar för transporten tillbaka till oss. Spara därför kvitto med kollinummer.
Fraktkostnader för returen vid öppet köp står kunden själv för.

Återbetalning sker senast inom 30 dagar efter mottagandet av godset, men oftast direkt när varan tagits emot.
Återbetalning görs på varans värde exkl. kostnad för frakt.

Ångerrätt/ Reklamation/ Returer

Vi följer lagen om distansavtal: https://lagen.nu/2005:59

Ett förtydligande i tillägg till denna lag för just våra mobiltelefoner - det är tillåtet att bryta förpackningens plast men man får inte avlägsna den plast som sitter på telefonen.

 

 



Reklamation/ Garanti


För reklamation och garantiärende, kontakta alltid mi-store.se innan varorna återsänds. Vid reklamationer och garantiärenden står vi alltid för returfrakten.

Garantier omfattar endast produktgaranti mot fabrikationsfel från respektive tillverkare.
Kostnader kring ev arbete för inkoppling, ifrånkoppling, stillestånd eller liknande omfattas ej av garantin.
Garantier på produkter som kräver installation av elektriker gäller inte om man inte kan visa upp kvitto/ fakturakopia för installationen vid anmodan.

Ångerrätt och garanti behandlas på olika sätt, därför kan inte retursedeln för ångerrätt användas vid garantiärende.

Komplett ifylld garantisedel ska alltid bifogas

Följande garantier gäller för våra produkter

Smartphones: 2 års garanti + 1 års reklamationsrätt
Övriga produkter: 1 års garanti + 2 års reklamationsrätt
Scootrar: 1 års garanti på scootern och 6 mån garanti på batteri

Se bifogade garantihandlingar för respektive produkt om de inte står med i listan ovan. Om inget annat anges är garantitiden 1 års garanti + 2 års reklamationsrätt.

OBS! Vid konstaterat ICKE garantiärende utgår en undersökningsavgift på 499:- om kund önskar retur av produkten. Om kund väljer att skrota produkten tas ingen undersökningsavgift ut.

Tvist/Force majeure

Tvist

Vid tvist mot privatperson har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) beslut
Kontakt ARN 08-50886000
Tvist mellan företag löses normalt i svensk domstol.

Frågor som berör faktiska köp, pågående ärende och pågående reklamationer besvaras inom 48 timmar på vardagar.

Kundservice vardagar kl 09-11:30 och 13:00-17:00
Kundservice: service@mistore.se

Kontor och utdelningsadress:
Reparero AB
Furuviksringen 19
302 44 Halmstad
Sweden

Force Majuere

I händelser av naturkatastrofer, krig, åtgärder på arbetsmarknaden, myndigheters beslut, fördyrande omständigheter, uteblivna leveranser från underleverantörer eller därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilket ej skäligen hade kunnat förutses och påverkat det ingående avtalet från vår sida som gör att vi ej kan hålla vår del utgörs som grund från våra förpliktelser att fullfölja avtalet.

Reparero AB (559371-7332)

Innehar F-skatt

Adress:
Reparero AB
Furuviksringen 19
302 44 Halmstad
Sweden

E-post: service@mistore.se

mistore.se använder sig av sk cookies på sidan. Dessa cookies är till för att kunna bibehålla produkter i varukorgen samt för att du ska kunna genomföra köp hos oss. Se manualen för din webbläsare hur du själv kan hantera användandet av cookies.

Antispam policy.
mistore.se delar inte med sig av användares email adresser, telefonnummer eller andra personuppgifter till annan part. Utskick från oss sker endast om du som kund har tackat ja till att få information från oss i samband med köp hos oss.

Personuppgifter/ GDPR

Vi på mistore.se vill självklart att du ska känna dig trygg när du är i kontakt med oss och lämnar dina personuppgifter. Vi förklarar därför nedan hur vi samlar in, använder och hanterar de uppgifter du lämnar till oss.


Vem ansvarar för dina personuppgifter?

Mistore.se ansvarar för dina personuppgifter och vi har följande kontaktuppgifter om du skulle behöva få tag på oss:

Postadress: Furuviksringen 19, 302 44 Halmstad

E-post: service@mistore.se

Telefon: 0352653000

Organisationsnummer: 559371-7332




När behandlar vi dina personuppgifter?

Som kund till oss på mistore.se behandlar vi dina personuppgifter när du genomför köp, kontaktar oss i eventuella supportärenden eller på andra sätt är i kontakt med oss. Vi specificerar nedan vilka tillfällen detta sker vid mer exakt.


Registrering av kund

När du registrerar dig som kund hos oss behöver vi viss information för att kunna upprätta det avtal som vid en eventuell order skapas mellan oss. Saknar vi denna information finns det risk att vi inte kan gå vidare med ordern.

Information vi samlar in: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.


Orderläggning

När en order läggs i vår e-handel får vi följande information om dig som kund för att vi ska kunna hantera din order och det avtal som upprättas vid ordertillfället på ett korrekt sätt.

Information vi samlar in: IP-adress, E-post, Person-/org. nr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.


Trustpilot - Butik- och produktomdömen

Vi jobbar med Trustpilot som är en extern aktör för butik– och produktomdömen. De beskriver i sin sekretesspolicy vilken data de samlar in och hur de använder den. Du hittar deras sekretesspolicy här. Om du loggar in på ditt Trustpilot-konto och går till Mina inställningar får du en snabb överblick över vilka personuppgifter Trustpilot har om dig samt hur du redigerar, laddar ner eller raderar denna data. Vi har valt Trustpilot som partner då vi upplever att de tar det på stort allvar att skydda dina personuppgifter.


Facebook

Vi vet att många av våra både kunder och potentiella kunder rör sig på plattformar som exempelvis Facebook. När någon uppfattar oss som intressanta där finns det möjlighet att ange sin e-postadress, som vi då kan använda för att fortsatt kommunicera information om produkter som vi hoppas ska vara intressanta. Genom att fylla i sin e-postadress ger man sitt godkännande till detta. Hur Facebook hanterar data och hur du kan justera dessa inställningar kan du läsa mer om här.

Information vi samlar in: E-postadress


Nyhetsbrev

För att kunna ta del av våra nyhetsbrev krävs det att du godkänt att vi skickar dessa till dig. Detta gör du aktivt antingen genom att anmäla dig till vårt utskick på exempelvis startsidan, eller kryssa i vid ordertillfället att du vill ha våra utskick. Du kan när som helst välja att inte längre få våra nyhetsbrev, vilket du då gör genom att följa länken för detta i något av utskicken du fått.

Information vi samlar in: E-postadress, språkinformation


Vilka är dina rättigheter?

Du har enligt lag rätt att när som helst höra av dig till oss och begära ett utdrag över vilka uppgifter vi har registrerade om dig, ändra i dessa eller radera dem.


Hur länge sparas din information?

Uppgifter kopplade till orderläggning ska enligt lag sparas i 7 år, vilket är vad vi går efter gällande lagring av den typen av information.


Eventuella ändringar av vår privacy policy

Mistore.se förbehåller sig rätten att vid behov göra ändringar i denna Privacy Policy. Om det skulle innebära större ändringar som kan påverka dig som kund ser vi såklart till att kommunicera till dig kring detta.



 Cookies

Vad är en cookie?

En cookie är en liten textfil med information som lagras i din webbläsare av de sidor du besöker. Det finns olika typer av cookies, där vissa är nödvändiga för att sidan du besöker ska fungera så bra som möjligt, andra används för att göra din upplevelse på sidan bättre och andra används för att följa användarnas beteenden på sidan.


Information som samlas in via cookies kan inte kopplas till just dig som person, utan endast till IP-adressen som du använder.


Hur och varför används cookies på sidan?

På vår webbplats använder vi cookies av flera syften, men där huvudfokus är att upplevelsen för dig som kund ska bli så bra som möjligt både funktions- och upplevelsemässigt. Om vi vet vad våra användare visar intresse för har vi lättare för att anpassa sidan ytterligare efter våra användares behov.


Vi använder bland annat funktions-cookies för att sidan ska komma ihåg vad du lagt i varukorgen, även om du lämnar sidan och kommer tillbaka igen. Om du däremot loggar in när du är på vår sida använder vi oss istället av sessionscookies, som töms när webbläsaren stängs ner.


Vi använder även cookies för analys som samlar in statistik kring exempelvis antalet användare på webbplatsen och hur användarna navigerar sig runt på sidan, vilket hjälper oss i den fortsatta utvecklingen av vår webbplats. Cookies kring beteende på sidan kan även hjälpa oss att visa mer relevant information för dig som användare. Verktyget som används för insamling av data är Google Analytics. Om du som besökare vill undvika att bli analyserad genom Google Analytics finns detta verktyg från Google: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout


Vi använder så kallade pixel tags/pixlar på vår webbplats. Informationen från pixlarna används för att mäta och optimera annonseringen i sociala medier. Exempel på användningsområden är hur många personer som klickat på en facebook annons från mistore.se för att besöka en sida på vår webbplats, eller hur många personer som kommer från en facebook annons och köper en produkt. Mistore.se kan inte se vilka enskilda personer som klickat på en annons eller andra personuppgifter kopplade till unika användare. Mistore.se använder också retargeting, vilket innebär att personer som visat intresse för vissa sidor på vår webbplats kan komma att få annonser anpassade utifrån de sidor som de besökt. Inställningar för detta hanterar du själv inloggad på ditt Facebook-konto.


Hur inaktiverar man cookies?

Att blockera cookies helt kan innebära att sidor du besöker inte beter sig som det är tänkt, då vissa viktiga funktioner som tidigare nämnts hanteras just via cookies. Om du ändå vill blockera cookies, finns det guider för detta på följande sidor för respektive webbläsare:


Cookieinställningar i Chrome

Cookieinställningar i Firefox

Cookieinställningar i Internet Explorer

Cookieinställningar i Safari


Om du vill kunna använda vår webbplats utan att riskera att påverka själva sidans funktionalitet finns alternativet att surfa i privat läge. Dina cookies sparas då inte efter att du har stängt webbläsaren. Privat läge kallas olika för olika webbläsare: “Inkognitofönster” (Chrome), “Privat fönster” (Safari och Firefox) och “InPrivate-fönster” (Microsoft Edge).